Download http://bigtheme.net/joomla Free Templates Joomla! 3
Головна / Подорожі / Україна, Тернопільська область

Україна, Тернопільська область

Після Кам’янця-Подільського та Хотина у нас залишалося в запасі всього лише 2 дні, а в списку місць, які ми хотіли відвідати, було ще близько півдесятка різних замків. Тому останні дні подорожі були дуже насиченими.

Виїхали ми з Хотина рано вранці. Наш шлях лежав у бік Тернопільської області. За фактом ці місця-одні з найбагатших в Україні на залишки історичних споруд. В цьому регіоні знаходяться дуже відомі замки в містах Збараж, Мыкулинцы, Чортків, Бережани, Вишнівець, Тернопіль. Єдиний мінус — розкидані ці пам’ятки по всій області на зовсім немаленькому відстані один від одного. Тільки на відвідування замків Тернопільської області можна виділяти сміливо не менше тижня, щоб встигнути побачити хоча б найвідоміші з них!

Нам же довелося підлаштовуватися під маршрут і заїжджати в основному тільки ті, які знаходилися недалеко від дороги.

Першим місцем нашої зупинки стало село Окопи. Знаходиться він між двома річками — Збруч і Дністер, на межі трьох областей: Тернопільської, Хмельницької та Чернівецької. Відомо це місце тим, що не так давно біля нього були знайдені предмети, що відносяться ще до часів трипільської культури. А ще в селі лишилися два старі споруди, датуються XVIII-XIX століттями: Кам’янецькі та Львівські ворота.

Дивитися на них довго не цікаво, ну ворота собі як ворота 🙂 Порадували дуже панорами, що відкриваються з обриву біля них.

Вигляд на р. Збруч.

У нашому путівнику було написано, що зовсім недалеко від цього села знаходяться руїни одного з найкрасивіших замків — Кудринецкого. Ми звірилися з картою — і дійсно, відстань здалося невеликим. Правда, щоб потрапити в це місце, потрібно було звернути з головної дороги на кілька кілометрів в сторону. «Дурниці», — подумали ми і поїхали. Але ці кілька кілометрів здавалися вічністю! В регіонах і дуже віддалених від центру місцях периферійних доріг практично не існує! Якщо вас доведеться, як нам, з’їхати зовсім трохи з головного шосе, готуйтеся до гонок по бездоріжжю!)

Хвилин 20 страждань і їзди зі швидкістю 30 кілометрів на годину — і ми у мети!

Замок в с. Кудринці.

Кудринецький замок був побудований на початку XVII століття. Знаходиться він на кордоні Хмельницької і Тернопільської області, на вершині зовсім немаленького пагорба біля річки Збруч. Підйом до замку зайняв у нас ще близько 10 хвилин. Але ми отримали свою нагороду за всі перешкоди подолані! Неймовірні пейзажі, красиві руїни, практично дикі конячки, пасущие на схилах і… тиша! Абсолютний спокій і релакс! Спів пташок і дзюрчання цвіркунів у траві — це все, що було чути на багато й багато кілометрів навколо! Напевно, вся принадність таких важкодоступних місць саме в їх безлюдності: ні тобі місцевих жителів навколо, ні тим більше туристів, магазинів та іншої непотрібної метушні! Просто сиди і слухай спокій всередині себе!

Ми зробили невеликий привал і влаштували міні-пікнік! Всі були в захваті від місця! І особливо приємно було те, що ми отримали те, що взагалі не очікували! Ось так їдеш собі ґрунтовим бездоріжжям, потрапляєш у якийсь богом забуте місце — а тут така краса!

Мені здається, я б могла провести там цілий день, але час підтискав!

І ось ми знову в дорозі. Наступним пунктом зупинки було село Кривче. У ньому теж є свій невеликий замок, який, втім, нічим особливо не примітний. Прославилося ж це селище своїми дивовижними бурштиновими печерами! Гід розповідав, що ці печери одні з найбільших і найкрасивіших у всій Україні. Їх загальна протяжність становить близько 200 кілометрів! Для відвідування відкрита лише невелика частина з них та без супроводжуючих в печери категорично не пускають! Свіжа в пам’яті місцевих жителів історія, коли в печерах загубилася одна туристка і шукали її кілька днів! Зі слів гіда, дівчинці ще дуже пощастило, що її врятували, так як якщо ви загубитеся в такому місці, шансів на виживання не так вже й багато…

Залишки фортеці в с. Кривче.

Вхід до печери. Не відразу і не знайдеш їх, якщо точно дорогу не знаєш!

Ті самі бурштинові печери.

Нагулявшись по цим страхітливим, але дійсно красивим печер, ближче до вечора ми приїхали у невеличке містечко Скала-Подільська.

На в’їзді одразу натрапили на гарну старовинну церкву.

Ну і, звичайно ж, в цьому містечку також є свій замок))

Як мені здалося, з усіх зруйнованих і напівзруйнованих споруд, це збереглося в «нормальному» вигляді. І навіть по залишках стін можна було скласти уявлення, наскільки красивим і великим був цей палац у часи свого процвітання!

Вечір застав нас біля замку. Закинувши речі в готель, ми вирушили відкривати для себе містечко з іншого боку — гастрономічною 🙂

Треба сказати, що у всіх великих і маленьких ресторанчиках на Західній Україні готують дійсно дуже смачно! Кухня наближена до домашньої, порції великі, ціни невисокі — справжній рай для гурмана!

Ранок наступного дня стало нашим останнім у всьому цьому повну пригод подорож.

Зі Скали Подільської ми виїхали у напрямку Києва, глянувши по дорозі одним оком на Ізяславський замок і заїхавши на кілька годин в легендарне містечко Острог.

Замок р. Ізяслав.

Місто Острог прославився навіть не скільки своїм замком, скільки добре відомої Острозької академії — одним з найстаріших навчальних закладів в Україні! А ще в Острозі в XVI столітті була відкрита перша друкарня, в якій надрукували першу книгу!

Одна з будівель Острозької академії.

Острозький замок.

Сама стара друкарська машинка.

Власне, Острог став нашою останньою крапкою на всьому довгому п’ятиденному маршруті дорогами Західної України.

Ми побачили стільки великих і маленьких містечок, стільки старовинних та історичних місць, проїхали не одну сотню кілометрів — і отримали шалене задоволення від поїздки! Вийшло просто неймовірне подорож, повне відкриттів і успіхів! І вже повертаючись назад, ми вирішили на цьому не зупинятися: на найближчі вільні вихідні був складений новий маршрут по замках Львівської області!:)

Інші пости про цих місцях: