Download http://bigtheme.net/joomla Free Templates Joomla! 3
Головна / Психологія та відносини / Як не «згоріти» на роботі?

Як не «згоріти» на роботі?

Згідно зі статистичними дослідженнями, більшість людей знаходяться на роботі приблизно дві третини свого життя, тобто, за великим рахунком, живуть на робочому місці. Тому потрібно правильно організовувати свій відпочинок, щоб не зачахнути при виконанні своїх завдань.

Вчені припускали, що незабаром у людей повинна значно знизитися робоче навантаження, але виявилося все навпаки — з розвитком технологій багатьом доводиться працювати інтенсивніше. З цього приводу лікарі висловлюють стурбованість, тому що щодня збільшується кількість людей, яких переслідують стреси і хронічна втома.

з Огляду на це, людина повинна як слід відпочивати від роботи, якщо він не хоче якось згоріти на ній. Сучасна життя влаштоване так, що робочі дзвінки можуть спіткати людей де завгодно – в ресторані, вдома, на дачі. Нормальною вважається ситуація, коли по закінченню робочого часу людина не розлучається з комп’ютером. Мозок обов’язково повинен відпочивати, але деякі співробітники не можуть виділити і 5 хвилин, щоб хоч трохи перепочити і відірватися від справ, тому часто подібні перепочинку підміняються перекурами. В результаті сильного перевтоми люди засипають безпосередньо на робочому місці і роблять багато помилок під час виконання своїх обов’язків.

Нещодавно американські учені в штаті Пенсільванія провели опитування, в якому місцевих жителів запитали, як вони витрачають свій час. Результати виявилися невтішними, тому що люди практично весь день витрачають на роботу, і лише небагато часу відводять на те, щоб поїсти, дістатися до роботи і додому, поспілкуватися. Щоб встигати жити в такому ритмі, людині доводиться дуже мало спати.

Всім відомо, що люди зроблені не з металу, і втому в підсумку бере своє, причому статися це може, наприклад, на якому-небудь вирішальному нараді.

Більшість офісних працівників, за статистикою, свій графік просто не можуть витримати і тому постійно засипають на роботі (близько 8%), дуже важко встають вранці (25%), кілька разів в місяць прогулюють роботу, тому що не можуть прокинутися (4%).

Итак як зберегти сили на роботі?

1. Сон. Якщо недосипання є систематичним, то воно може спровокувати захворювання серцево-судинної системи. Постійно відчуваючи втому, люди нервують, стають дратівливими, їх настрій падає з кожним днем. Всьому причиною є дефіцит сну. Позитивно впливати на ситуацію може денний відпочинок. Людині досить поспати 40 хвилин в середині дня, і продуктивність праці у нього збільшиться. Якщо ж сон буде більш тривалим, то прокидатися буде важче, а, значить, потрібного ефекту досягти не вийде. Коли я працювала в офісі, одна моя співробітниця постійно практикувала цей метод, а інші над нею жартували. Хоча працювала вона набагато продуктивніше, ніж всі інші. Отже, висновок: при виникненні такої ситуації не варто звертати на ці насмішки увагу, а краще думати про те, яку користь для працездатності та здоров’я принесе такий перепочинок.

2. Відпочинок від комп’ютера. Приблизно 20% офісних працівників під час роботи грають у комп’ютерні ігри, що дуже сильно відволікає їх від виконання своїх обов’язків, адже вони, проходячи один рівень за іншим, вже насилу можуть відірватися від екрану. Крім того, сидіння за комп’ютером, нехай і граючи, — це не відпочинок. Для того, щоб відпочити, треба відірватися від комп’ютера, а ще краще вийти з кабінету і пройтися, поїсти, поспати.

3. Перерви на чай. До недавніх пір невеличкі перерви для того щоб попити чай, керівництвом не дозволялися зі зрозумілих причин. Але, наприклад, в Англії чай у робочий час пити не тільки не забороняється, але і вважається більш корисним, ніж чаювання після завершення робочого дня. Колективне чаювання зближує співробітників організації, у людей зникає злість, дратівливість, згладжуються кордони у спілкуванні. Такі перерви є приємним і довгоочікуваною подією під час роботи. Майже всі працівники кажуть, що під час цього дізнаються багато новин. Чаювання, як би банально воно не виглядало, є одним з основних факторів у розвитку офісних компаній.

4. Не беріть роботу додому. «Робота понад усе!», «Якщо не я – то хто?» — ось гасла типових трудоголіків, які беруть роботу навіть додому і роблять її в свої вихідні або по ночах. Але це – найкоротший шлях до вигоряння. Тому якщо ви вже завели собі таку звичку, обов’язково якомога швидше від неї позбутися. Для цього я пораджу планувати свій вільний час дуже ретельно і впритул «забивати» — щоб часу на роботу і не залишалося. Знайдіть собі захоплення і внесіть час на них в органайзер. Наприклад: «П’ятниця, 19.00 – кіно (або фітнес-клуб, або прогулянка з дітьми)». Строго контролюйте виконання.

Люди суперечать своєю природою, коли намагаються весь час працювати, адже вони не є вічними двигунами. Через кожні дві години працівникові обов’язково потрібно робити перерву і спробувати абстрагуватися від робочого процесу, інакше постійний стрес йому гарантований. Робота нашого організму організована таким чином, що йому життєво важливо періодично міняти сферу діяльності.

З усього вищесказаного можна зробити висновок, що працівникам офісів потрібно вміти правильно розподіляти робочий час і дотримуватися баланс між відпочинком і роботою, щоб не завдати серйозної шкоди здоров’ю.